Acte necesare divorţ administrativ - Stare civila
Acte Necesare
- 01. Înregistrare Naștere
- 02. Înregistrare Căsătorie
- 03. Înregistrare Divorț
- 04. Înregistrare Deces
- 05. Înregistrare Adopție
- 06. Desfacere Adopție
- 07. Transcriere
- 08. Eliberare documente de stare civilă
- 09. Înregistrare Mențiuni
- 10. Înregistrare Rectificare
- 11. Reconstituire sau întocmire ulterioara
- 12. Schimbare nume familie/prenume - SNCA
- 13. Ortografie traducere limba maternă nume fam/prenume
- 14. Eliberare fotocopii
- 15. Atribuire CNP
- 16. Furnizare date
- 17. Anulare modificare completare
- Toate
null Acte necesare divorţ administrativ
DOCUMENTE NECESARE
Cererea de divorţ este însoţită de urmãtoarele documente:
certificatele de naştere şi cãsãtorie ale soţilor, în original;
documentele cu care se face dovada identitãţii, în original;
dovada achitării taxei pentru îndeplinirea procedurii de divorţ pe cale administrativă.
În cazul cetãţenilor strãini, certificatele de naştere trebuie sã îndeplineascã cerinţele de legalitate prevãzute în convenţiile internaţionale şi tratatele încheiate între România şi statele ai cãror cetãţeni sunt.
În cazul persoanelor care nu cunosc limba română, depunerea cererii de divorţ se face în prezenţa unui interpret şi traducător autorizat, iar în cazul persoanelor cu handicap auditiv sau surdocecitate, a unui interpret autorizat al limbajului mimico-gestual ori al limbajului specific persoanelor cu surdocecitate, încheindu-se în acest sens un proces-verbal.
DOVADA IDENTITĂȚII
pentru cetãţenii români - act de identitate sau paşaport emis cu menționarea țării de domiciliu;
pentru cetăţenii Uniunii Europene, Spaţiului Economic European şi Confederaţiei Elveţiene - documentul de identitate sau paşaportul emis de statul aparţinător aflat în termen de valabilitate;
pentru apatrizi - paşaport emis în baza Convenţiei privind statutul apatrizilor din anul 1954, însoţit de permisul de şedere pe termen lung sau permisul de şedere temporarã, dupã caz.
Cetăţenii străini fac dovada identităţii cu paşaportul emis de statul ai căror cetăţeni sunt, în care să fie aplicată viza de intrare pe teritoriul României; viza trebuie să fie valabilă atât la data depunerii cererii de divorț, cât şi la data depunerii declarației de stăruință;
Cetăţenii străini cărora li s-a acordat o formă de protecţie în România:
document de călătorie emis în baza Convenţiei de la Geneva din 1951;
documentul de călătorie pentru străinii care au obţinut protecţie subsidiară.
Cetăţenii străini solicitanţi de azil în România fac dovada identităţii cu paşaport emis de statul ai căror cetăţeni sunt, însoţit de documentul temporar de identitate.
Documentele cu care se face dovada identitãţii solicitanţilor trebuie să fie în termen de valabilitate atât la momentul depunerii cererii, cât şi la data eliberãrii certificatului de divorţ.