Acte necesare înregistrare căsătorie - Stare civila
Acte Necesare
- 01. Înregistrare Naștere
- 02. Înregistrare Căsătorie
- 03. Înregistrare Divorț
- 04. Înregistrare Deces
- 05. Înregistrare Adopție
- 06. Desfacere Adopție
- 07. Transcriere
- 08. Eliberare documente de stare civilă
- 09. Înregistrare Mențiuni
- 10. Înregistrare Rectificare
- 11. Reconstituire sau întocmire ulterioara
- 12. Schimbare nume familie/prenume - SNCA
- 13. Ortografie traducere limba maternă nume fam/prenume
- 14. Eliberare fotocopii
- 15. Atribuire CNP
- 16. Furnizare date
- 17. Anulare modificare completare
- Toate
null Acte necesare înregistrare căsătorie
VREI SĂ TE CĂSĂTOREȘTI, TREBUIE SĂ PREZINȚI URMĂTOARELE DOCUMENTE:
Declarația de căsătorie;
documentul cu care se face dovada identitãţii şi a domiciliului/reşedinţei; în cazul rezidenţilor străini dovada domiciliul se face cu document eliberat de I.G.I.;
certificatul de naştere; pentru cetăţeanul străin, certificatul de naştere/extrasul de naştere/extrasul multilingv al actului de naştere se prezintă după caz, raportat la statutul acestuia în România;
certificatul medical privind starea sãnãtãţii, aflat în termen de valabilitate, întocmit pe formular-tip; certificatele medicale sunt valabile 30 zile de la data emiterii şi trebuie sã cuprindã menţiunea expresã cã persoana se poate sau nu se poate cãsãtori; certificatele medicale emise de instituţii medicale în strãinãtate pentru uzul misiunilor diplomatice şi oficiilor consulare ale României trebuie sã conţinã toate rubricile şi sã fie însoţite de traducerea în limba românã legalizatã, cu apostilã sau supralegalizare, dupã caz;
documente, în original, traduse şi legalizate din care sã rezulte desfacerea cãsãtoriei anterioare, dacã este cazul;
convenţia matrimonială autentificată de notarul public, după caz.
ÎN FUNCȚIE DE SITUAȚIA ÎN CARE TE AFLI POȚI AVEA NEVOIE ȘI DE URMĂTOARELE:
Aprobarea primarului pentru:
încheierea cãsãtoriei în afara sediului primăriei;
încheierea căsătoriei dacă niciunul dintre viitorii soți nu are domiciliul sau reşedinţa pe raza de competenţă a primăriei unde dorești să te căsătorești.
Încuviințarea primarului pentru:
încheierea cãsãtoriei înainte de împlinirea termenului de 10 zile de la data înregistrãrii declaraţiei de cãsãtorie.
În cazul unor impedimente rezultate din condiţiile de rudenie fireascã sau adopţie:
încuviinţarea instanţei de tutelă de la domiciliul celui care cere încuviinţarea.
În cazul în care nu ai vârsta legală pentru căsătorie, dar ai împlinit vârsta de 16 ani:
avizul medical;
dovada încuviinţării părinţilor ori, după caz, a tutorelui;
autorizarea instanţei de tutelă în a cărei circumscripţie ai domiciliul.
În cazul în care ești cetățean dintr-un alt stat:
documentul eliberat ori autentificat de misiunea diplomatică sau oficiul consular acreditat în România, al statului de cetățenie al cetățeanului străin în cazul căsătoriei unui cetăţean strãin cu un cetãţean român, din care sã rezulte cã cetățeanul străin îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţionalã şi nu existã impedimente pentru încheierea cãsãtoriei în România;
documente eliberate de autorităţile competente ale statului de cetãţenie, datate recent - maximum 3 luni de la emitere -, ori care au prevãzut, în conţinut, termenul de valabilitate, pentru cetãţenii statelor cu care România a încheiat tratate, convenţii sau acorduri de asistenţã juridicã în materie civilã ori de dreptul familiei;
declaraţia dată pe propria răspundere, autentificată de un notar public, din care sã rezulte cã viitorul soţ, cetãţean strãin sau apatrid, nu este cãsãtorit şi îndeplineşte condiţiile de fond cerute de legea sa naţionalã pentru încheierea cãsãtoriei în România, pentru cetãţenii statelor care nu au misiune diplomaticã sau oficiu consular acreditat în România ori care au statut de refugiat în România; pentru apatrizi, legea naţionalã este legea statului în care îşi au domiciliul sau, dupã caz, reşedinţa;
în cazul cetăţenilor statelor pentru care statul român a primit notificări cu privire la documentele eliberate de către autorităţile locale competente pentru încheierea căsătoriei, în conţinutul cărora se regăseşte termenul de valabilitate, iar în lipsă termenul este de maximum 3 luni de la emitere – se prezintă aceste documente;
proces-verbal întocmit în cazul depunerii declarației de căsătorie și oficierii căsătoriei între cetăţeni străini dacă nu cunosc limba română sau un cetăţean străin care nu cunoaşte limba română şi un cetăţean român ori de o persoană cu handicap auditiv sau surdocecitate;
declaraţii notariale ale viitorilor soţi, cetăţeni străini din care sã rezulte cã îndeplinesc condiţiile necesare încheierii cãsãtoriei în România;
declaraţie autentică dată pe propria răspundere din care să rezulte datele lor de stare civilă dacă nu pot prezenta certificatul de naştere.
DOVADA IDENTITĂŢII SE POATE FACE CU UNUL DINTRE URMĂTOARELE DOCUMENTE:
pentru cetăţenii români - buletin de identitate, carte de identitate sau carte de identitate provizorie;
pentru cetăţenii Uniunii Europene sau Spaţiului Economic European - documentul de identitate sau paşaportul emise de statul aparţinător;
pentru apatrizi - paşaport emis în baza Convenţiei privind statutul apatrizilor din anul 1954, însoţit de permisul de şedere temporară sau permanentă, după caz.
Cetăţenii străini din statele terţe - paşaportul emis de statul ai căror cetăţeni sunt, în care să fie aplicată viza de intrare pe teritoriul României; viza trebuie să fie valabilă atât la data depunerii declaraţiei de căsătorie, cât şi la data oficierii căsătoriei.
Cetăţenii străini cărora li s-a acordat o formă de protecţie în România dovedesc identitatea cu următoarele documente:
document de călătorie emis în baza Convenţiei de la Geneva din 1951;
documentul de călătorie pentru străinii care au obţinut protecţie subsidiară.
Cetăţenii străini solicitanţi de azil în România - paşaport emis de statul ai căror cetăţeni sunt, însoţit de documentul temporar de identitate.
Următoarele documente de identitate ale cetăţenilor străini nu sunt valabile pentru încheierea căsătoriei pe teritoriul României:
documentul temporar de identitate, pentru solicitanţii de azil, care are înscrisă menţiunea "IDENTITATE DECLARATĂ";
documentul care face dovada statutului de tolerat;
decizia de returnare.