Care este procedura transcrierii în registrele de stare civile române a certificatelor/extraselor de stare civilă eliberate de autorităţile străine - Stare civila
Întrebări Frecvente
- 01. Înregistrare Naștere
- 02. Înregistrare Căsătorie
- 03. Înregistrare Divorț
- 04. Înregistrare Deces
- 05. Înregistrare Adopție
- 06. Desfacere Adopție
- 07. Transcriere
- 08. Eliberare documente de stare civilă
- 09. Înregistrare Mențiuni
- 10. Înregistrare Rectificare
- 11. Reconstituire sau întocmire ulterioara
- 12. Schimbare nume familie/prenume - SNCA
- 13. Ortografie traducere limba maternă nume fam/prenume
- 14. Eliberare fotocopii
- 15. Atribuire CNP
- 16. Furnizare date
- 17. Anulare modificare completare
- Toate
null Care este procedura transcrierii în registrele de stare civile române a certificatelor/extraselor de stare civilă eliberate de autorităţile străine
Modificat acum 5 luni.
Care este procedura transcrierii în registrele de stare civile române a certificatelor/extraselor de stare civilă eliberate de autorităţile străine
- Pentru cetăţenii români care au împlinit vârsta de 18 ani, ai căror părinţi au avut domiciliul în România pe perioada minorității, cererea se soluționează de S.P.C.L.E.P. sau primăria unităţii administrativ-teritoriale de la locul de domiciliu al părinţilor, iar dacă nu au avut domiciliul în România sau titularul se legitimează cu document eliberat de autoritățile străine, de D.S.C. Sector 1
- Pentru minorii care nu au împlinit vârsta de 14 ani, transcrierea certificatelor/extraselor de naştere/extraselor multilingve ale actelor de naștere se solicită de unul dintre părinţi, tutore sau, după caz, de reprezentantul legal, în nume propriu ori prin împuternicit cu procură specială; minorii care au împlinit vârsta de 14 ani solicită transcrierea certificatelor/extraselor de naştere/extraselor multilingve ale actelor de naștere în nume propriu, asistaţi de unul dintre părinţi, tutore sau, după caz, de reprezentantul legal, ori prin împuternicit cu procură specială
- În cazul transcrierii certificatului/extrasului de căsătorie/extrasului multilingv al actului de căsătorie, cererea se soluționează de S.P.C.L.E.P. sau primăria unităţii administrativ-teritoriale de la domiciliul comun al soţilor, iar dacă soţii au domicilii diferite în ţară, la oricare dintre cele douăS.P.C.L.E.P. sau primării pe raza cărora aceştia îşi au domiciliul
- În cazul transcrierii certificatului/extrasului de deces/extrasului multilingv al actului de deces, cererea se soluționează fie de S.P.C.L.E.P. sau primăria unităţii administrativ-teritoriale a locului de domiciliu al solicitantului, fie de S.P.C.L.E.P. sau primăria ultimului domiciliu avut în ţară de către persoana decedată; în cazul solicitanţilor cu statut de cetăţean român cu domiciliul în străinătate, cererea se poate soluționa de S.P.C.L.E.P. sau primăria de la ultimul domiciliu avut în ţară de către decedat.
- Cererile cetăţenilor români care nu au avut niciodată domiciliul în România, cu excepţia celor care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română în temeiul art. 10 şi art. 11 din Legea nr. 21/1991 republicată cu modificările şi completările ulterioare se soluționează de către Direcţia de Stare Civilă a Sectorului 1 al municipiului Bucureşti;
În cazurile prevăzute mai sus, cererile de transcriere se pot depune la oricare S.P.C.L.E.P./primărie din cadrul unităţii administrativ-teritoriale unde aceste servicii nu sunt constituite, iar ofițerul de stare civilă va transmite dosarul electronic către primăria competentă sau după caz, la Direcţia de Stare Civilă a Sectorului 1 al municipiului Bucureşti.
- Cetăţenii care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română în temeiul art. 10 şi art. 11 din Legea nr. 21/1991 republicată cu modificările şi completările ulterioare şi care nu au avut niciodată domiciliul în România depun cererea de transcrie numai personal, de către titulari sau reprezentanţii legali ai acestora, după cum urmează:
- la primăriile oricărui sector al municipiului Bucureşti;
- la primăria oricărui municipiu reşedinţă de judeţ;
- Persoanele care au redobândit sau cărora li s-a acordat cetăţenia română şi care au avut domiciliul în România, depun cererea de transcriere a certificatelor/extraselor de stare civilă/extraselor multilingve ale actelor de stare civilă, la Serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor/primăria unităţii administrativ-teritoriale pe raza căruia/căreia se află:
- ultimul loc de domiciliu avut în ţară, înainte de pierderea cetăţeniei române;
- adresa imobilului în care a locuit înainte de dobândirea cetăţeniei române, înscrisă în documentul eliberat de structura pentru imigrări ;
- domiciliul stabilit după redobândirea cetăţeniei române în temeiul prevederilor art. 10 şi 11 din Legea nr. 21/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare; în cazul în care persoanele deţin paşaport în care este menţionat domiciliul din străinătate, competenţa aparţine Direcţiei Publice de Evidenţă a Persoanelor şi Stare Civilă a Sectorului 1 al Municipiului Bucureşti.