Furnizări date - Stare civila
Procese de stare civilă
- 01. Înregistrare Naștere
- 02. Înregistrare Căsătorie
- 03. Înregistrare Divorț
- 04. Înregistrare Deces
- 05. Înregistrare Adopție
- 06. Desfacere Adopție
- 07. Transcriere
- 08. Eliberare documente de stare civilă
- 09. Înregistrare Mențiuni
- 10. Înregistrare Rectificare
- 11. Reconstituire sau întocmire ulterioara
- 12. Schimbare nume familie/prenume - SNCA
- 13. Ortografie traducere limba maternă nume fam/prenume
- 14. Eliberare fotocopii
- 15. Atribuire CNP
- 16. Furnizare date
- 17. Anulare modificare completare
- Toate
null Furnizări date
Furnizări date
Persoanele fizice pot solicita, în baza unor cereri scrise motivate, comunicarea unor date cu caracter personal din Sistemul Informatic Integrat de Emitere a Actelor de Stare Civilă, referitoare la statutul civil propriu.
Accesul persoanelor fizice la datele personale proprii poate fi acordat în temeiul prevederilor Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European și al Consiliului, privind protecția persoanelor fizice în ceea ce privește prelucrarea datelor cu caracter personal și privind libera circulație a acestor date și de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecția datelor), în special al art.15 din Regulament.
Furnizarea unor date despre statutul civil al unei persoane titulare, la cererea unor persoane diferite de titularul datelor sau a altor entităti poate fi realizată atunci când există un temei legal justificat, astfel:
la solicitarea primită din partea autorităților publice competente, cum ar fi organele de poliție, Ministerul Apărării Naționale, unitățile de Parchet, instanțele judecătorești, instituțiile specializate de ocrotire socială cu privire la minori ori alte persoane îndreptățite la ocrotire sau din partea altor autorități publice cu atribuții exprese prevăzute de lege în temeiul cărora pot accesa datele personale;
la solicitarea altor persoane fizice și juridice ale caror interese legitime sunt probate prin înscrisuri ce fac dovada temeiului legal, caz în care sunt necesare măsuri speciale de protecție a datelor personale, cum ar fi transmiterea datelor către autoritățile publice în fața cărora solicitanții intenționează să își valorifice drepturile sau obținerea consimțământului persoanelor vizate.
De asemenea, conform cadrului normativ actual, comunicarea datelor înscrise în actele de stare civilă se poate face, în cazuri temeinic justificate, la cererea autorităților și instituțiilor publice, altele decât cele cu atribuții legale în materie, cu aprobarea primarului unității administrativ-teritoriale sau al sectoarelor municipiului București ori, după caz, a șefului serviciului public comunitar județean de evidență a persoanelor/directorul D.E.P.A.B.D/D.G.E.P.M.B. care are în păstrare actul.
Persoanele care se autentifică cu certificat calificat sau au creat un cont de identificare pot utiliza serviciile electronice pentru a solicita comunicarea unor date cu caracter personal conținute de actul de stare civilă la serviciul public comunitar local de evidenţă a persoanelor/primăria unităţii administrativ-teritoriale care a înregistrat actul respectiv, accesând linkul: