null Acte necesare înregistrare deces

PENTRU ÎNREGISTRAREA DECESULUI UNEI PERSOANE SE PREZINTĂ URMĂTOARELE DOCUMENTE:

 

  • certificatul medical constatator al decesului;

  • certificatul de naştere şi de cãsãtorie al defunctului, dupã caz;

  • actul de identitate al decedatului sau paşaportul, în cazul decesului unui cetăţean român cu domiciliul în străinătate, în original;

  • documentul de evidenţă militară al celui decedat, după caz;

  • declarație privind motivul neprezentării certificatelor de stare civilă și a actului de identitate ale defunctului, în cazurile în care declarantul nu le poate prezenta;

  • actul de identitate al declarantului;

  • dovada eliberată de poliţie sau de parchet în cazurile în care decesul se datoreazã unei sinucideri, unui accident sau altor cauze violente sau în cazul găsirii unui cadavru;

  • aprobarea parchetului în cazul în care decesul nu a fost declarat şi înregistrat în termenul legal.

 

 

ÎNTOCMIREA ACTULUI DE DECES, ÎN BAZA UNEI HOTĂRÂRI JUDECĂTOREŞTI DEFINITIVE DECLARATIVE DE MOARTE

 

  • hotărârea judecătorească definitivă declarativă de moarte, în care este prevăzută data decesului în format an, lună, zi, precum şi ultimul domiciliu cunoscut al celui declarat mort;

  • actul de identitate al declarantului.

 

 

DECESUL PRODUS ÎN STRĂINĂTATE ȘI NEÎNREGISTRAT LA AUTORITĂȚILE LOCALE SAU LA MISIUNILE DIPLOMATICE ORI OFICIILE CONSULARE DE CARIERĂ ALE ROMÂNIEI

 

  • certificatului medical constatator eliberat de autorităţile străine apostilat/supralegalizat, după caz;

  • aprobarea parchetului;

  • aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale competent să întocmească actul;

  • avizul conform al şefului serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor/ directorul Direcției Generală de Evidență a Persoanelor a Municipiului București.

Pentru a depunere o cerere trebuie să fiți autentificat