Acte necesare transcriere certificate de deces - Stare civila
Acte Necesare
- 01. Înregistrare Naștere
- 02. Înregistrare Căsătorie
- 03. Înregistrare Divorț
- 04. Înregistrare Deces
- 05. Înregistrare Adopție
- 06. Desfacere Adopție
- 07. Transcriere
- 08. Eliberare documente de stare civilă
- 09. Înregistrare Mențiuni
- 10. Înregistrare Rectificare
- 11. Reconstituire sau întocmire ulterioara
- 12. Schimbare nume familie/prenume - SNCA
- 13. Ortografie traducere limba maternă nume fam/prenume
- 14. Eliberare fotocopii
- 15. Atribuire CNP
- 16. Furnizare date
- 17. Anulare modificare completare
- Toate
null Acte necesare transcriere certificate de deces
TRANSCRIEREA CERTIFICATELOR/EXTRASELOR DE DECES ELIBERATE DE AUTORITĂŢILE STRĂINE
DOCUMENTE NECESARE
certificatul sau extrasul de deces eliberat de autorităţile străine;
traducerea legalizată în limba română a certificatului sau extrasului de deces eliberat de autorităţile;
actul de identitate al persoanei care solicită transcrierea certificatului de deces;
Notă:
Extrasele multilingve ale actelor de deces emise de statele membre ale Convenției de la Viena din 8 septembrie 1976, sunt acceptate fără apostilare si fără traducere
Conform prevederilor art. 4 din Regulamentul (UE) 2016/1191 al Parlamentului European şi al Consiliului din 6 iulie 2016 privind promovarea liberei circulaţii a cetăţenilor prin simplificarea cerinţelor de prezentare a anumitor documente oficiale în Uniunea Europeană şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012, documentele oficiale care intra sub incidenta acestuia si copiile lor certificate sunt scutite de toate obligațiile de legalizare si de alte formalități similare
certificatul naştere şi de căsătorie al defunctului, după caz;
documentul din care să rezulte calitatea de cetăţean român a persoanei decedate (paşaport românesc, carte de identitate);
procura specială pentru cazurile în care solicitarea este efectuată de către împuternicit.
Documentele administrative emise de autoritãţile strãine, prezentate pentru înregistrarea în registrele de stare civilã române, precum şi traducerile acestora, care sunt fãcute la un notar public din strãinãtate, trebuie sã îndeplineascã urmãtoarele condiţii:
documentele eliberate de instituţii ale statelor semnatare ale Convenţiei de la Haga din 5 octombrie 1961 se apostilează;
documentele eliberate de instituții ale statelor cu care România a încheiat tratate/convenţii/acorduri de asistenţă judiciară sau într-unul din statele membre sunt scutite de supralegalizare, apostilare sau orice altă formalitate;
documentele eliberate de statele membre ale UE în aplicarea Regulamentului (UE) 2016/1191 al Parlamentului European şi al Consiliului din 6 iulie 2016 privind promovarea liberei circulaţii a cetăţenilor prin simplificarea cerinţelor de prezentare a anumitor documente oficiale în Uniunea Europeană şi de modificare a Regulamentului (UE) nr. 1024/2012 sunt scutite de apostilare sau orice altă formalitate;
Documentele care nu se găsesc într-una din situațiile enunțate anterior se supralegalizează în conformitate cu dispozițiile art.1093 din Legea nr. 134/2010 privind Codul de procedură civilă, republicată, cu modificările și completările ulterioare.
documentele de stare civilă ale persoanelor care au statut de beneficiar ai unei forme de protecție internațională în România sunt exceptate de la apostilare/supralegalizare.
Persoanele care se autentifică cu certificat calificat sau au creat un cont de identificare pot utiliza serviciile electronice pentru depunerea cererii la S.P.C.L.E.P./primăria competent/ă să transcrie actul de deces, accesând linkul: