null Înregistrare rectificare

Înregistrare rectificare

RECTIFICAREA ACTELOR DE STARE CIVILĂ ŞI A MENŢIUNILOR ÎNSCRISE PE MARGINEA ACESTORA

 

Rectificarea presupune îndreptarea unor erori din actul de stare civilã şi se face prin înscrierea la rubrica menţiuni a conţinutului rectificării.

 

CUM SE SOLUȚIONEAZĂ CEREREA

  • Prin emiterea dispoziţiei de către primarul unităţii administrativ-teritoriale care are în păstrare actul de stare civilă;

  • Cu avizul conform al şefului serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor/serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor al sectorului municipiului Bucureşti.

 

EMITEREA DISPOZIȚIEI

 

  • în termen de 30 de zile de la primirea cererii;

  • se comunicã solicitantului, în termen de 10 zile de la data emiterii.

 

Dispoziţia de admitere a cererii de rectificare/de respingere a rectificării poate fi contestată la instanţa judecătorească în a cărei rază teritorială îşi are sediul autoritatea emitentă, în condiţiile legii.

 

Certificatul de stare civilã emis anterior rectificării este nul de drept.

 

Actele de stare civilã întocmite ca urmare a transcrierii în registrele de stare civilã române a certificatelor sau extraselor de stare civilã încheiate în strãinãtate se rectificã numai în urmãtoarele situaţii:

a) când eroarea se datoreazã autoritãţilor locale strãine care au înregistrat iniţial actul şi persoana interesatã prezintã documentul eliberat de autoritãţile strãine;

b) când eroarea se datoreazã ofiţerului de stare civilã care a transcris actul;

c) când eroarea se datoreazã traducerii prezentate.